نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
445
-
الف
+

تشریح برنامه های غرفه تاجیکستان در نمایشگاه کتاب تهران از زبان «نظام‌الدین زاهدی»

«نظام‌الدین زاهدی»؛ سفیر تاجیکستان با اشاره به برنامه های غرفه تاجیکستان در نمایشگاه کتاب تهران، این رویداد را بستری برای تقویت همکاری‌های دو کشور عنوان کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «نظام‌الدین زاهدی»؛ سفیر تاجیکستان ضمن ابراز خرسندی و سپاس از دعوت ایران به‌عنوان میهمان ویژه سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد: ما با ایران دارای مشترکات فرهنگی، تاریخی، دینی و زبانی هستیم.

وی در این خصوص افزود: ارزش‌های مشترک فرهنگی و تاریخی بستر بسیار مناسبی برای تعاملات فرهنگی بین دو کشور است.

زاهدی هدف تاجیکستان از اشتراک در این دوره از نمایشگاه را تقویت تعاملات بر مبنای مشترکات بین تهران و دوشنبه دانست و افزود: ما آماده هستیم در همه برنامه‌ها به‌طور کامل شرکت کنیم، به همین منظور کتاب‌های بسیاری با هیئت تاجیکی به ایران آوردیم.

زاهدی، درباره اقدامات غرفه تاجیکستان در نمایشگاه کتاب تهران گفت: نقد، معرفی و رونمایی کتاب در کنار نشست تخصصی تعاملات و چشم‌اندار فرهنگی بین تاجیکستان و ایران و همچنین نشست تخصصی در مورد وضع امروزه ادبیات تاجیکستان بین متخصصان 2 کشور از جمله برنامه‌های جنبی غرفه کشور ما است.

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران با اشاره به انتشار کتاب دانشنامه زبان تاجیکی در تاجیکستان گفت: زبان تاجیکی یکی از شاخه‌های زبان فارسی است و از این رو می‌توانیم بگوییم این اثر دانشنامه زبان فارسی هم هست. در نظر داریم از این کتاب در یکی از روز‌های نمایشگاه رونمایی کنیم؛ همچنین نیت داریم یک شام شعری نیز با اهالی فرهنگ هر دو کشور برپا کنیم.

وی ادامه داد: اندیشه ما این است که برگزاری نمایشگاه نه تنها بستری برای تقویت همکاری‌های دو کشور است، بلکه صحنه‌ای برای رونمایی از دستاورد‌های مادی و معنوی کشور‌های منطقه و راه‌اندازی همکاری‌ها در حوزه فرهنگ است.

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران در ادامه با اظهار خرسندی از مشترکات فرهنگی بین دو کشور و اطلاع اهالی فرهنگ هر دو طرف از وضعیت فرهنگی یکدیگر گفت:  بنا داریم امسال برخی از کتاب‌های نویسندگان تاجیکی که در ایران منتشر شده است را در غرفه به نمایش بگذاریم.

لازم به ذکر است، «سی‌وچهارمین» نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» 20 تا 30 ثور (اردیبهشت‌) 1402 در مصلی امام خمینی‌(ره) برگزار می شود.

در پیوند با این خبر بخوانید:

رونق ارتباطات فرهنگی بین 2 ملت تاجیکستان و ایران در نمایشگاه کتاب تهران

همکاری تهران و دوشنبه در زمینه ترجمه کتاب ها به خط سیریلیک

یک مقام ایرانی: تاجیکستان از نمایشگاه کتاب تهران غافل نشود

«شاه منصورشاه میرزا»: نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مغتنم برای آشنایی با آثار نویسندگان تاجیکستانی است

«تاجیکستان» مهمان ویژه سی و چهارمین دور نمایشگاه کتاب تهران شد+تصویر

م ا 

نظر شما
ارسال نظر